onsdag den 30. maj 2012

Mmmmm...muffen.......



Jeg elsker at tage almindelig opskrift og ændre den.  Det gjorde jeg så i går og bagte banan, æble, havre muffen med ingefær & lille smule kanil - på toppen sætte jeg dejlige citron krem mmmmm

Jeg havde aldrig prøvet citron krem før, så jeg startede med at sætte flormel & citron saft, det blev ikke helt perfekt, MEN dadadadadd philadelphia smørost mmmmm er min bedste ven.
Jeg selvfølgelig smed lidt ost sammen med flormel + citronen, ooo jeg fik  lige det krem jeg havde ønsket mig.
Rigtig godt & sund - ikke værre at pigerne elsker dem - helt perfekt :-)

Her kan I se resultatet



Hvis du vil prøve det selv, kan du se opskriften herunder ...... mmm god fornøjelse.

Dej:
1 dl hvedemel
1 dl havre
2 æg
1 spsk sukker
1 spsk  ACACIA HONNING dette kan undlades eller halveres
4 små eller 2 store modne bananer
1 revet æble
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
evt. lidt kanel, kardemomme, stødt ingefær eller andet du kan lide



Du starter med at piske æg, sukker & honning godt sammen. Blander det tørre sammen ved og til sidst bananen & æblet forsigtigt sammen. 


Dette  bagte jeg i varmluftovn ved 150 grader varme, hvor længe skal du ikke spørger - mit svar er altid indtil de ser færdig ud og dufter  :-)  - ca 20 - 25 min. 


Velbekomme
Muuuu knus




Ingen kommentarer:

Send en kommentar