mandag den 20. februar 2012

Musli, knækbrød & sunde kugler i kokos = supermor :-)

I dag har jeg været supermor, som har lavet hjemmelavet musli, knækbrød & sunde kugler i kokos.  Pigerne hjalp mig med det, da de kom hjem fra skole - meget hyggeligt. Når jeg oplever noget så hyggeligt som det i dag har jeg lyst til at dele det med alle og håber, at I andre også få en god oplevelse med eller uden børn. 

Sådan ser det ud .....

 


Fordi jeg vil dele det med jer, hvor god dag jeg havde har jeg også lyst til at I få opskrifterne og hvis DU har en god opskrift af noget lignende må du meget gerne dele den, hvis du har lyst til.

Musli:

Grundopskriften er sådan her, men kan være forskellig fra gang til gang alt efter hvad der er i køkkenskabet..

500 g grovvalsede havregryn

75 g sesamfrø

75 g hørfrø

75 g kokus

100 g grofthakkede nødder-mandler-solsikke-græskarkerner  gerne lidt af hver - jeg sætte mandler, hasselnødder, solsikke & græskarkerner.

½ dl flydende honning (kan udelades, men satte en lille smule)

½ dl olie

½ dll vand

De tørre ingredienser blandes, det flydende rystes sammen og hældes over muslien.Det hele balndes godt og nulres mellem fingrene
Bages i forvarmet ovn-180 g varmluft- ca 20 min
Der kan tilsættes  tørret frugt, abrikoser, tranebær, når muslien er afkølet.

Prøv dig frem-det er sjovt og sundt.



Knækbrød:

100 gr. solsikkekerne
100 gr. græskerkerne
100 gr. hørfrø
100 gr. sesamfrø
200 gr. havre
1/2 tsk. salt
lidt kokos
3 spsk. oliven olie
vand som du synes passer dig, det skal være klistret.
Dette sætte du på bagepapir på en bradepande - det er godt at bruge bagepapir ovenpå også, for at flade dejen ud. Så blive man ikke klistret på fingrene.

Det skal bages 180 grader varmluft i ca 20- 25 min.


Sunde kugler i kokos:

100 gr. dadler
100 gr. rusiner
det blandet sammen med en staveblander.
følgende er så blandet sammen
havre
vand
1 tsk kanill

Det skal blive til en masse som man kan forme kugler ud af og velte i kokos
mine piger ELSKER DET :-)

Velbekomme !!!
Muuuu knus

1 kommentar:

  1. já, takk :) prenta þetta út! Læt þig vita hvernig kemur út!

    SvarSlet